דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד מנהלי מערכות מידע שומרים על איכות המידע 

מאת    [ 04/05/2012 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 8184 פעמים ]

מנהלי מערכות מידע שלומדים תואר ראשון במערכות מידע ניהוליות בעלי מיומנויות וכלים לניהול איכותי של המידע. מדוע ארגונים זקוקים למנהלי מערכות מידע שידעו לאפיין, להטמיע ולנהל מערכות מידע?
משום שככל שהמידע יותר איכותי הוא יותר מועיל. בוגרי תואר ראשון במערכות מידע ניהוליות נכנסים לארגונים או מעניקים שירותי ייעוץ כיצד לבחור מערכת ניהול מידע, להטמיע ולפקח על טיב המערכת. מדובר בהתאמה אישית, כי לכל ארגון יש צרכים אינדיווידואליים ולכן, פעולת ההטמעה היא גם פעולת התאמה.

הפרמטרים החשובים לאפיון נכון של מערכות מידע

מנהל מערכות מידע יודע כיצד לתרגם את הצרכים של כל ארגון מבחינה פונקציונאלית למערכת מידע שיתאימו וישרתו את הארגון. כמו כן, מנהלי מערכות מידע לומדים לארגן את המידע כך שהוא יעמוד בפרמטרים שיטיבו את השימוש בו. מנהלי מערכות מידע מקפידים על הפרמטרים הבאים: הפרמטר הראשון הוא דיוק, ככל שהמידע יותר מדויק הוא יותר מועיל (ברוב המקרים ישנם איי התאמות במחסנים, כלומר קיים פער בין המדווח לבין מה שקיים בפועל). שלמות הוא נתון נוסף שמנהלי מערכות מידע שמים עליו דגש, אם במערכת ניהול מסוימת לא קיים שדה שנדרש כמו למשל, אחוזי לקוחות נוטשים, חה הוא חוסר שלמות שעלול לפגוע בהצלחתה של המערכת.
ארגונים בוחרים להעסיק מנהלי מערכות מידע כדי שישמרו על עדכניות המידע. ככל שהמידע יותר מעודכן, כך הוא יותר איכותי. כאשר המידע בארגון אינו מעודכן לאותו רגע או נכון למצב נוכחי המידע פחות עדכני. ברוב הארגונים הנתונים נכונים לתאריכים קודמים (בד"כ לרבעון אחרון). בנוסף, חשוב שהמידע שהמערכת מספקת לארגון תהיה מועילה. 
בבואם לאפיין ולנהל מערכת מידע, מנהלי מערכות מידע שמים דגש על ההיבט האנושי - הקשר בין המשתמשים לממשק, כך שהממשק ודרך השימוש במערכת תהיה ידידותית. כך למשל, חשוב למנהלי מערכות מידע שלעובדם או למשתמשים למיניהם תהיה נגישות גבוהה לנתונים - ככל שאנחנו נגישים יותר למידע אנחנו מפיקים יותר תועלת מהמערכת.
כלומר, הוצאת הנתונים עבור צרכים מסוימים נגישה יותר. נגישות לנתונים אינו דבר טבעי ולכן המערכת צריכה להיות בנויה בצורה טובה ויעילה על מנת שהנתונים הנדרשים יהיו נגישים. פרמטר נוסף שקשור לבניית אפיון ותכנות המערכת קשור לאופן הצגת המידע – כיצד המערכת מציגה את המידע, גרפאית, מבחינת חווית שימוש, אינטואיטיביות, קלות השימוש והיכולת לתפעל אותה מהר ובצורה יעילה. דרך הצגת המידע נוחה יותר וברורה יותר. לדגו'- במקרים בהם יש להוציא נתונים בגרפים-טבלאות וכולי.

 

 

 

סדנאות שיווק בפייסבוק, עורכת תוכן שיווקי וכתבת תוכן שיווקי, תוכן לאינטרנט לקידום אתר בגוגל - תוכן SEO, שדרוג תוכן ותחזוקת תוכן באתרי חברה ואיפיון אתרי חברה ממותגים ומסחריים, כתיבת ועריכת ניוזלטרים לחברות מסחריות ויצירת תוכן למועדוני לקוחות של חברות מסחריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב